Isnin, 6 Jun 2011

Rumah Pertama...




Dalam pertengahan tahun lepas, aku ada book sebuah umah yang kebetulan tinggal 1 aje lagi di area PSJ, Sungai Karang... Umah teres setingkat berharga RM 109,000.00. Umah teres tengah + setingkat kat Kuantan ni, harga standard sekarang RM 140 k ke atas... Umah aku amik ni murah sebab pendek, parking pendek, betul-betul muat kancil wife aku tu jer...

Tapi, walaupun macam tu, sebab pikir umah takde lagi, aku amik je lah walaupun kecik... Lagipun, kena dengan kemampuan nak bayar bulan-bulan... Umah ni, ada 3 bilik tidur, 1 dapur kering, 1 dapur basah dan 2 tandas (1 dalam bilik utama)... Cukuplah tu kot untuk aku dan famili duduk situ dalam masa 10 tahun ni... Kot-kot gaji makin besar, leh cari lain, kalau ada rezeki...

Bulan lepas dah kena start bayar separuh dari harga bulanan yang sepatutnya... Dengar cite dapat kunci @ CF dalam bulan 11... Kalau boleh nak awal, kesian lak umah Abah aku yang aku tengah duduk ni, dari hari tu nak buat renovate, tapi tak boleh sebab aku tengah duduk situ...

1 ulasan:

  1. cun doh umoh ko ni erik..
    dekat ko nok gi keje..tapi sian la kat bini ko,jauh pulok nok gi keje.hehe.
    tapi sayang la parking pendek,dok muat ke alza nak masuk?

    BalasPadam

Komen la kalau nak...