Rabu, 21 Julai 2010

"Kadang-kadang, apa yang kita benci tu, adalah sumber cahaya kehidupan orang lain"

Emmm, aku tengok drama Ilusi semalam kat tv3, tertarik dengan ayat ni bila perempuan dalam cite tu cakap dia tak suka jeruk, lelaki tu plak jawab macam ni sebab dia hidup dengan jeruk, mak dia sara kehidupan dia dengan jeruk sampai la dia jadi 'orang'... Pengakhiran ayat dia macam ayat kat atas sebelum dia blah tinggalkan perempuan tuh...

Emmmm... Aku betul-betul setuju dengan ayat dia tu, walaupun cite-cite Melayu ni aku kureng sikit... Ramai orang pandang rendah pada sesuatu benda sampaikan peringkat menyampah, benci, hina bla bla bla... Tapi sebenarnya kita tutup mata pada sebelah pihak yang lain yang bergantung kepada benda yang kita benci tu... Lebih-lebih lagi orang-orang sekarang yang dah makin senang dan tak reti memandang kehidupan orang lain...

So, pandang-pandanglah ke tepi, ke bawah, ke atas ke belakang dan ke sekeliling kita... Terlalu banyak unutuk kita syukuri atau teladani... Aku harap aku pun ambik iktibar pada ayat macam di atas, amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...