Jumaat, 4 Jun 2010

World Cup 2010... Afrika Selatan...


World Cup 2010 di Afrika Selatan... Dah tinggal beberapa hari je lagi sebelum kick-off... Semua team dah pun keseluruhannya dah pilih 23 pemain yang nak dibawa ke Afrika...

Dan rasanya, persiapan tahun ni paling banyak friendly oleh team-team yang layak... Ni pun tengah layan Spain vs Korea Selatan... Liga Malaysia dah pun rehat untuk beri laluan pada World Cup & Sukma di Melaka...

World Cup kali nih, aku pilih macam biasa la team-team kegemaran aku sejak kecik, Germany & Argentina + Mexico... Heehehehe... Tapi Mexico takde la peluang untuk menang...

Bagi aku team yang kuat @ boleh pegi ke final World Cup kali ni, maybe --> Brazil & Spain... Walaupun aku tak sokong kedua-dua team nih, tapi tak dapat dinafikan, Brazil tiap kali piala dunia, skuadnya memang kuat, dari dulu lagi... Spain plak, generasi emas dia dah bermula sejak Euro2008 hari tuh... Player-player yang diaorang ada pun memang best2 macam Xavi, Fabregas & Villa...

Germany... Persiapan tak berapa ok... Ramai player key injured... Macam Ballack, Westermann dan beberapa lagi player...

Argentina... Masa kelayakan, teruk & tak berapa menjadi... Tapi aku yakin, lagenda & idola aku, Maradona dapat buat sesuatu kat World Cup nih... Harap sangat dia jadi Player & Coach yang berjaya menang World Cup, macam Kaiser & yang lain-lain...

Emmm... Apepun tunggula ujung bukan 6 ni untuk sama-sama tau sape joghonyerr...

Malaysia??? bila plak leh lepas ke World Cup nih???? Letih dah nyokong team luar jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...