Sabtu, 8 Mei 2010

PC & Laptop...

Emmm, takde idea la nak posting... So aku up jer la gambar-gambar Damia main PC & Laptop... Tak reti pun, tapi setakat nak play & pause cite Upin & Ipin kesayangan dia tu, kacang sangat la sekarang ni bagi dia... Huhuhuhu, seronok anak-anak sekarang, umur tak sampai setahun jagung, dah kenal komputerrrr... 

Tak macam zaman abah dia dulu, mula pegang komputer masa kat Sekolah Menengah, dah tu plak kelas 3 4 kali jer setahun, tambah plak dengan pontengnya plak... Kelas komputer masa kat Sekolah tu dulu memang macam tak wujud la, aku ingat lagi, pegi kelas komputer tu pun sebab member-member yang penah pegi kelas tu cakap, cikgu yang ajar tu, lawa, kekekekeke... Kira macam cikgu tu just part time ngajar untuk guna komputer kat Sekolah aku tuh...

Guna disket je time tuh, ajar camner nak masuk disket, bukak disket, save dalam disket... kekeke... Jauh dah zaman tu yek!!! Jumpa komputer pun jakun gilerrr... Tak tahu mende nak buat bila duk depan mende nih... Masa sekolah rendah, tengok komputer kat umah member-member yang ayah dia loaded-loaded jer laaa, tengok diaorang main game, emmm tengok jer laaa... Mak ayah tak mampu nak beli time nih... So, proses pembelajaran mende canggih ni lambat la sikit bagi aku...



Bila dah masuk U, baru la betul-betul sentuh komputer & persekitarannya... Tak taula yang mana untung, budak zaman sekarang @ zaman aku dulu... Apepun, bagi aku, bertuah jugak hidup di zaman peralihan... Dua-dua zaman dapat merasa, zaman sebelum IT & zaman dunia tanpa sempadan ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...