Isnin, 4 Februari 2013

Nazmi lari???


Salam...

Nazmi Faiz... Nama yang tiba-tiba mendadak selepas Sukan Sea Jakarta dulu... Then menjadi harapan jutaan rakyat Malaysia untuk berjaya atau sekurang-kurangnya menjadi pemangkin pemain muda... Lebih-lebih lagi bila dia sign kontrak dengan kelab pro Portugal, Beira-Mar... Dulu pun, aku berharapan supaya dia at least timba pengalaman selama mungkin...

Tapi sejak 2 3 hari ni, tiba-tiba terkeluar cite psal Nazmi ni... Aku pun tak berapa clear mula-mulanya sebab dah lama jugak tak ikut perkembangan berita sekarang... Maklumla, dah malas nak bukak tv yang penuh dengan acara berkempen awal... Walaupun, PRU pun tak tau bila... So baik aku layan kartun jer dengan anak-anak... heehehe...

NAMZI FAIZ pulang ke Malaysia setelah terminate kontraknya dengan Beira-Mar... Akan bermain untuk Selangor PKNS setelah semuanya selesai... Wahhhhhhhhhhhhh... Waduh... 

Ntah kenapa... Even ayah dia pun tak bagi jawapan, coach-coach plak, macam Ong Kim Swee pun tak bersetuju dengan tindakan dia...

Macam-macam plak teori keluar... Ntah mana ntah yang betul... Tapi aku rasa, Hearsay yang paling aku leh terima :

1. HomeSickness!!... - Untuk budak yang berumur belasan tahun, yang duduk sorang-sorang kat oversea, mungkin terlalu banyak utk dia... Tapi, pelajar-pelajar yang lepas SPM pegi oversea, ape cerita??? takkan semua lari balik sebab rindu nasi kukus??? Dengar kabar, sebelum pegi, FAM pun readykan dia untuk berhadapan media dan lain-lain... EMmmmm, apepun yang ni paling logik untuk diterima...

2. Gaduh dengan awek, tengku ape ntah... - 2 3 hari sebelum keluar cite pasal balik ni, ada kes tentang tweeter yang nazmi tudul aidil zaquan ngorat awek dia... (aku tak masuk campur, kekekeke), tapi sebab perempuan pun boleh jadi faktor utama... Nampak jugak signifikan pada tindakan dia, betul-betul berlaku selepas kes tweeter ni berlaku... So Nazmi ada taman di hati... heehehehe...

Apepun, berita ni mengecewakan ramai pihak walau apapun alasannya... Dan semestinya aku pun kecewa jugak... Baru ni aku baru je baca pasal player Malaysia kedua sign kontrak dengan kelab Portugal (sape nama ntah, tiba-tiba je lupa lak), Nazmi siap jemput kat sana... Tup-tup dia beli tiket balik ke Malaysia plak... Kekekekeke...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...