Khamis, 13 Disember 2012

Sabarlah kawan...


Salam, 

Hari ni tergerak hati nak contact member rapat selepas habis meeting... Teringat ke dia yang tiba-tiba menghilang tanpa berita... Bila berjumpa, terbongkar semua sebab kehilangan dia selama ni...

Sampai malam buta ni pun, aku still terkejut, tak sangka terjadi perkara macam ni pada kawan-kawan aku... Lebih-lebih lagi yang rapat dengan aku... Buat kawan (yang dimaksudkan), kuatkan diri untuk diri sendiri dan anak-anak... Walaupun kelihatan bodoh dengan ucapan 'bersabarlah, tabahkan hati dan seumpamanya' tanpa dapat menolong lebih dari itu, tapi harap faham yang aku betul-betul cuba nak menolong jika diperlukan (selain hanya ungkap kata-kata motivasi tadi dan hanya menjadi good listener)...

Apepun, macam kita bincangkan, ada hikmah dalam semua perkara, cuma tak tahu bila akan nampak hikmahnya, samada terus langsung atau hikmahnya akan nampak setelah 5 10 tahun nanti... yang penting percaya dan terima ketentuan... Cuma harap yang baik-baik sahaja...

Dalam keadaan macam ni, terasa betul sebagai kawan, tak dapat bantu lebih... Tak tahu mana nak start, tak tahu bagaimana nak menolong... Aku betul-betul terkedu... Macam tamparan pada muka secara tiba-tiba...

Aku doakan, kawan aku dapat bina semula bersama kekuatan dengan mereka yang akan sentiasa ada disisi (anak-anak)...

Dan, dengan timbulnya masalah ni, menunjukkan betapa kronik sebenarnya masalah-masalah di Malaysia ni yang perlu ditangani oleh pihak-pihak yang berkaitan... Dan, betapa mudahnya manusia boleh terjerumus kepada sesuatu yang tak pernah kita fikirkan pun, bila salah langkah... Walaupun bukan dengan keinginan kita sendiri, still boleh buatkan hidup kita hancur...

1 ulasan:

Komen la kalau nak...