Ahad, 9 Oktober 2011

Mocca... Terbaik dari Jiran Sebelah...



Pernah dengar Mocca??? Huhuhuhu, setakat ni, aku rasa satu-satunya artis dari Indon yang boleh singkirkan Anggun dari senarai Top List Indon aku adalah band Jazz + ala-ala country sikit ni, Mocca... Aku jatuh cinta dengan lagu-lagu, lirik-lirik, cara penyampaian, lead singer yang kiut gilerrr & paling penting, harmoni jer dengor... Band ni kalau tak salah aku dari Bandung... Lagu-lagu dia simple jer... Minat betul aku...




Album dia mula-mula paling aku minat, My Diary... Dengar masa belajar dulu, rasanya dalam 2002 @ 2003 @ 2004 la lebih kurang... Ada banyak lagu top-top, macam Secret Admirer, Me & boyfriend, Dear Diary, My Only One dan The Best Thing...
Cuma aku pelik, group ni tak menonjol sangat kat Malaysia, tak tau kenapa, padahal kat luar, boleh tahan Mocca ni... Band ni memang susah nak dengar kat Malaysia ni... Apepun, good luck to Mocca...


* Pic dari site Mocca & blog dari indon...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...