Isnin, 1 Ogos 2011

Posa datang lagi...


Salam,

Selamat berposa pada semua umat Islam...  hari ni hari pertama posa untuk tahun ni... Walaupun aku sebagai perokok tegar, tak dapat isap rokok siang-siang, tapi still bangga, hepi dengan kehadiran bulan mulia ni... 

Tahun-tahun sebelum ni, hari pertama posa, mesti rasa lain... Rasa macam nak pasang rokok la ape la, tapi setakat pagi ni, takde lagi aku 'ter'silap... kekekek...

Pagi tadi, dalam keta, teringat lak posa masa kecik-kecik... Aku teringat pasal kejelesan aku pada adik perempuan aku, mardiha... Dulu, aku memang sayang sangat nak tinggal posa, walaupun sebenarnya leh je nak bukak posa, sebab ramai geng-geng sebaya, tak sampai tengahari dah bukak posa... So citenya, adik aku ni, jenis posa gitu jugak, tak sampai tengahari dah nak bukak posa, lebih-lebih lagi time cuti, sama-sama kat umah... beria la aku mereport la, marah-marah la... bukan sebab nak ngajar, tapi jeles, kekeke... Dia leh makan dulu kuih-kuih, lauk-lauk yang dah dimasak mak aku... Aku lak, kena telan air liur sampai bukak posa... dah la, time bukak posa, dia leh duduk makan sekali dengan orang posa, cehhhh... bengang betul... kekekeke... 

Tapi, bila dah kenyang, hilang plak jeles-jeles, sebab aku pun tak termakan kuih-kuih yang ada depan mata... kelakar pemikiran masa kecik-kecik...

Anyway, selamat berposa...


** Tapi bila dah besor pun, jeles, iri hati still ada jugak, payah betul la...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...