Rabu, 14 Julai 2010

Blur... Modern Life is Rubbish...


BLURRRRRR... Parklife! Modern Life Is Rubbish, 13, The Great escape, Think Tank... Ini la band yang membuatkan aku terpesona dengan alternative selain Oasis dan lain-lain...

Sape tak kenal (bagi yang ikut laaa) penyanyi slamber Damon Albarn, Inspirasi gitar solo Graham Coxon, bassist Alex James dan drummer Dave Rowntree... Memang bertuah dapat lalui zaman gemilang Blur tahun '90an dulu...

lagu-lagu BLUR still aku mainkan kat radio kereta aku sampai sekarang, Streotypes, Charmless Man, Girl's & Boy's, End Of Century, Tender, Coffee & TV, Beetlebum dan lagu paling hits bagi aku yang susah nak lawan, Song 2... perghhh, lazat...

Dari muka muda sampai la ke zaman millenium nih, ikut diaorang... Cuma ye la, sekarang dah slow dan album Think Tank tu, dah kurengg sikit, maybe faktor umur dah jadi blocking pada diaorang sekarang, tak macam zaman gemilang dulu... Lagu pun lebih kepada eksperimental macam Radiohead...

lagu-lagu Blur, kalau slow aku suka dengar Coffee & TV dan tender, memang sedap dan seronok dilayan... Kalau nak lagu yang boleh buat 1 badan tak duduk diam, berlambak, hehehehe... macam Charmless Man, Streotypes dan Song 2... Song 2 ni memang jadi kegilaan masa mula-mula kuar dulu, aku still kat sekolah... Muzik dia memang sesuai dengan budak-budak remaja dulu... Sape-sape tak pernah dengar, try la cari Video Klip dia kat youtube tuh, bagi aku lagu Song 2 ni memang complete (diulangi, bagi aku...)... Untuk Video klip, aku suka Charmless man, cool...

Rindu zaman-zaman ni... Huhuhuhu, sekarang ni, follow jer cuma tak la macam dulu, ye la dah tua, kekekeke... So sekadar dengar je la...

Good Luck BlUr...
  • Damon Albarn – vocals, piano, keyboards
  • Graham Coxon – electric and acoustic guitar, banjo, saxophone, backing vocals
  • Alex James – bass guitar
  • Dave Rowntree – drums, percussion





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...