Rabu, 28 April 2010

Afrika Selatan '10... Ghairah yang hilang...


Piala Dunia... 2010 di Afrika Selatan... First time di benua Afrika... Dah tak lama WorldCup ni nak start... Sebulan lebih je lagi... Tapi aku tak rasa seghairah dulu, tak seghairah masa aku kecik :-

--> masa aku tengok Mexican wave di Stadium Azteca, Mexico '86 ( Aku ingat ke bola FIFA lama tu jer, yang hitam putih tuh, kekekeke)... Maradona & Matthaus bertarung di Italia '90... Bila tahu Maradona kena ban dari USA '94... Excited tengok Argentina kalahkan england di France '98... Tengok Kahn tunduk kecewa di Korea/Japan '02... Tengok Germany gagal ke akhir di hadapan penyokong sendiri di Germany 06...

Aura & pesona bolasepak dah makin kurang, walaupun still follow, still minat, still sukan no. 1 aku... Aku rasa sebab mungkin dah kerja, dah berfamily, dah tak banyak masa & ntah ape lagi ntah...


Kalau tanya aku, team apa yang layak pun, aku tak berapa ingat, lebih-lebih lagi banyak plak kejutan team yang layak ke final kali ni mcm new zealand... Huhuhuhuhu... Turki? Czech? Iran? yang aku sokong, semua tak lepas, kekeke (Banyak betul yang aku sokong)...

Kalau dulu, boleh ingat team apa dalam peringkat kumpulan... Tau tarikh pengundian peringkat kumpulan, walaupun takde astro (sampai sekarang pun takde lagi, kekeke)... Silap-silap, nama-nama player untuk setiap team pun leh ingat lagi...

Sekarang, team-team yang aku sokong pun, aku tak tau sape player-player yang akan ke WorldCup nih... Argentina, Germany & Mexico... Sampai sekarang blur lagi barisan diaorang nih...


Cuma, aku harap, WorldCup kali ni, team-team pilihan layak ke peringkat tinggi macam suku akhir... Harap tak banyak kejutan...

& macam biasa la, aku harap biar team yang aku sokong ke final WorldCup kali nih... Argentina & Germany... Mexico? emmm, harap layak sampai suku akhir la... Kalau team pilihan tak lepas, aku sokong team underdog je la nanti...

** Gambar-gambar di atas adalah hiasan semata-mata, walaupun mereka ensem, tapi abaikan, wakekekeke...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...