Rabu, 10 Jun 2009

To be Remembered...


Emmm... Kat label 'Muzik' ni, aku nak up @ cite2 pasal lagu & band kesukaan aku... Aku lebih kepada genre Alternative (bukan alternative 2000 ke atas ni, walaupun ada lagu2 yang aku leh layan)... Zaman mula2 alternative naik, 90'an... Blur, Oasis, Mansun, Weezer dan lain2... Band2 yang melekat pada aku, mcm Nirvana, Pearl Jam, Metallica, Cromok, bla bla bla... Huh, berada di zaman 90an mmg best giler!!!

NIRVANA... Emmmm, band ni la paling memberi kesan sampai sekarang... Aku mula2 dengar lagu diaorg ni masa di darjah 5, time tu, Nirvana xnaik lagi namanya di Malaysia ni... Xingat album ape yang aku dengar tapi terus tertarik... Masa tu still kat Sabah...

Bila aku balik ke Semenanjung, Zaman Nirvana baru je bermula & jadi kegilaan (Album 'Nevermid')... & ramai jugak orang cakap, Nirvana lebih popular bila Kurt Kobain mati... Rasanya betul jugak kot... Zaman sekolah menengah, kalau xpenah dengar lagu Nirvana, tu kira geng2
Nerd la tuh, kekekeke...

Walaupun zaman kegemilangan diaorg dah tamat, sampai skrang, tak pernah boring melayan lagu2 diaorang nih... Lirik dia best... walaupun penyampaian diaorg yang memang kacau bilau, tp tu la salah satu penyedapnya...


Kurt, Novoselic & Dave Grohl... Pencetus era muzik underground moden...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...