Jumaat, 9 Januari 2009

2009, Tahun hitam bagi Islam...


Assalamualaikum...


Tahun baru 2009 ini, kita dikejutkan dgn serangan Udara, Darat & Laut oleh Israel Jahanam tuh... Hamas berjuang sendirian, tanpa senjata, tanpa kelengkapan perang yg spatutnya... Mesir pulak, menajdi barua Israel & mengambil bahagian dalam pembunuhan rakyat Palestin dengan mnutup pintu sempadan & tak langsung btoleransi dengan umat seagamanya...


Bagi aku, Mesir tidak lagi menggangap Palestin sbgai saudara mereka...
Negara-negara Arab juga, hanyalah sekadar Monarki semata-mata yang dilimpahi kemewahan melampau hinggakan tidak ambil kisah kepada saudara-saudara mereka... Yang aku dengar, Presiden Mesir, Hosni Mubarak masa bertemu delegasi Uni Eropah, bercakap : 'Hamas tidak boleh menang dalam perang melawan Israel". Apa maksudnya??? knp sampai Anti betul pada Hamas? Salah ke nak tuntut & pertahankan tanah air sendiri? Kenapa terikut dengan cara pmikiran orang-orang kapir yang tak tahu apa-apa, tapi komen bukan main lg... Terrorist la ape la...

Mindset korang memang diajar camtu kot, pakai pakaian seragam tentera, lengkap dengan Tank, senjata canggih dan lain-lain, pada korang itu yang baik... Tapi kalau lempar pakai batu, kayu, tutup muka, tutup hidung, pakai compang camping, tak ada seragam, ini korang panggil Pengganas!!! 'Naive' betul orang-orang kafir di barat nih...

Aku sendiri bila tegok TV, sering kali rasa 'down' mlihat brita Palestin, mlihat anak-anak kecil terbujur kaku, "apa yg aku lakukan ni? apa aku buat kat rmah? aku bleh lagi bsuka ria, bborak sakan dan lain-lain lg... Sedangkan anak-anak Palestin yang usianya sebaya dengan anak aku, terbujur kaku di bawah runtuhan bangunan... Tapi, apa yg aku boleh buat? (Selain menderma & sedekahkan doa) Aku rasa bersalah sangat kerana hanya duduk diam"... Aku pasti ramai merasakan demikian jugak...

OIC??? apa ada pada OIC??? selain menghabiskan tiket kapalterbang hnya untuk pergi meeting & bercuti...

PBB??? undang-undang yg ditubuhkan smuanya melindungi kepentingan Tuan Tanah mereka, US... Veto??? kenapa perlu ada veto? smpai sekarang tak paham...
Senang-senang, PBB buat je terus undang-undang baru, hal-hal berkaitan nak kutuk, nak pulau Yahudi, semuanya akan direject mentah-mentah... So, senang sikit kerja PBB, tak perlu kumpul-kumpul dalam bulatan korang tu, then meeting berjam-jam, yg kemudiannya bila dah dapat ketetapan, ditolak mcm tu aje... Bodoh punya kerja...

Cuma, sekarang, hrapkan kepada Hizbullah, Syria & Iran untuk mnegakkan Islam... Aku mnunggu hadirnya perang besar-besaran dari mereka ini mnentang Yahudi Laknat tu... Mungkin negara Islam tidak kuat dari segi prasarana ketenteraan, ttapi kita ada ikatan persaudaraan yang sejak ribuan tahun terpahat dalam hati sanubari setiap umat Islam...


Bagi orang kafir yg buta sejarah, tengokla sendiri gambar bawah ni sebelum kutuk-kutuk pejuang Hamas & rakyat Palestin yang korang sangkakan Pengganas yang slalu mlancarkan roket ke Israel!!! Siapa sebenarnya Pengganas, korang pikir la sendiri...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la kalau nak...